Polityka prywatności

Polityka prywatności serwisu narolski.com.pl z dnia 1 października 2023 r.

Polityka prywatności określa zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych użytkowników Serwisu dostępnego pod adresem https://www.narolski.com.pl, a także innych osób kontaktujących się z Narolski i Partnerzy. Adwokaci. Sp. p. z siedzibą w Łodzi, przy ul. Milionowej 4B.

Każda osoba korzystająca z Serwisu pozostaje anonimowa do momentu, w którym zdecyduje się ujawnić swoją tożsamość. Jako Administrator zapewniamy, że nie przetwarzamy żadnych danych bez Państwa zgody, gdzie przez zgodę rozumieć należy zaznaczenie okienka, kliknięcie w link potwierdzający i każde inne oświadczenie czy zachowanie, jakie w danym kontekście jasno wskazuje, że przetwarzanie danych osobowych zostało przez Państwa zaakceptowane.

Serwis i usługi Administratora nie są przeznaczone dla dzieci poniżej 18. roku życia ani do nich skierowane, a Administrator świadomie nie gromadzi informacji dotyczących dzieci poniżej 18. roku życia.

Wiemy, jakie są zagrożenia wynikające z przetwarzania danych osobowych w sieci Internet, dlatego dokładamy starań, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony prywatności i bezpieczeństwa osób, które się z nami kontaktują.

Personel Administratora upoważniony do przetwarzania danych osobowych jest zobowiązany dokonywać tego zgodnie z niniejszą Polityką oraz procedurami wewnętrznymi Administratora i standardami obowiązującymi adwokatów.

Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Narolski i Partnerzy. Adwokaci. Sp. p. z siedzibą w Łodzi, przy ul. Milionowej 4b, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001058466.

Jak rozumieć pojęcia wykorzystywane w niniejszej Polityce?

Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.

Polityka – niniejsza Polityka prywatności.

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem www.narolski.com.pl

Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.

Jak pozyskujemy Państwa dane osobowe?

Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:

  • poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. „ciasteczka”);
  • poprzez skorzystanie przez Państwa z formularza kontaktowego;

Państwa dane osobowe możemy też pozyskać z rozmowy z Państwem, z wiadomości mailowej otrzymanej od Państwa lub podczas spotkania.

Jakie dane osobowe przetwarzamy?

Administrator przetwarza następujące dane osobowe: imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres mailowy, stanowisko służbowe, nr telefonu.

W przypadku wizyty na stronie, podczas której Użytkownik nie wypełnia formularza kontaktowego zbierane są dane statystyczne, takie jak odwiedzane strony i podstrony oraz ilość spędzanego czasu na każdej z nich, data i godzina odwiedzin, system operacyjny i przeglądarka internetowa, lokalizacja. Podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na poprawie struktury strony i usług.

W powyższym przypadku, o ile nie nastąpiło alternatywne ustawienie obsługi plików cookies na stronie, dane mogą być przetwarzane w celu marketingu. Są to dane dotyczące aktywności – historia wyszukiwania, kliknięcia na stronie itp. Administrator nie dokonuje profilowania danych, a podstawą prawną przetwarzania tych danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na marketingu strony i usług.

W przypadku wypełnienia formularza kontaktowego lub wybrania innej drogi dostępu do Administratora wskazującej na wolę korzystania z usług Administratora, przetwarzane będą jedynie dane podane przez osobę kontaktującą – domyślnie adres mailowy i wynikające z niego imię i nazwisko. Wszelkie dane dotyczące ewentualnych kwestii dane sprawy, stron przeciwnych itp. objęte są tajemnicą wynikającą z zasad zawodu adwokata.

W jakim celu przetwarzamy Państwa dane osobowe?

Cel przetwarzania: realizacja zawartej z Państwem umowy

Podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. b RODO lub art. 6 ust. 1 lit. f w przypadku umów zawartych z podmiotem innym niż osoba fizyczna.

Cel przetwarzania: kontakt z Państwem celem udzielenia informacji lub odpowiedzi na Państwa zapytanie.

Podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przy czym prawnie uzasadnionym interesem administratora jest zapewnienie odpowiedniej obsługi klientów, art. 6 ust. 1 lit. a – mogą Państwo cofnąć zgodę na przetwarzanie Państwa danych osobowych w każdym czasie, ale takie cofnięcie pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed cofnięciem zgody.

Cel przetwarzania: prowadzenie rachunkowości administratora, wystawianie faktur i dokumentów księgowych

Podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Pliki cookies

Serwis korzysta z plików cookies.

Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator lub w przypadku korzystania z narzędzi analitycznych podmiotów trzecich (np.: Google Analitics) – dostawcy tych narzędzi.

Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:

  • tworzenie statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  • zapewnienie działania wszystkich funkcjonalności Serwisu

W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.

Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.

Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie z Serwisu.

Kto może być odbiorcą Państwa danych osobowych?

Państwa dane osobowe mogą być udostępniane:

dostawcom usług IT, dostawcom usług teleinformatycznych, kurierskich, pocztowych, płatniczych,

dostawcom usług księgowych w zakresie rachunkowości.

Przekazywanie danych osobowych poza obszar Unii Europejskiej:

Administrator korzysta z usług innych dostawców, np. w zakresie hostingu lub systemów informatycznych, więc Państwa dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Unii Europejskiej. W takim przypadku zostaną podjęte odpowiednie działania celem zabezpieczenia Państwa danych osobowych.

Jak długo przechowujemy Państwa dane?

Państwa dane osobowe są przetwarzane przez Administratora przez czas okres określony w przepisach ustawy Prawo o adwokaturze, w tym w szczególności przez czas potrzebny do realizacji umowy, a ponadto przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów prawa cywilnego. Dane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzamy przez okres wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

Jakie prawa Państwu przysługują?

Przysługuje Państwu prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Mogą Państwo skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych oraz z prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. Przysługuje Państwu także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważają Państwo, że zostały wobec Państwa naruszone przepisy o ochronie danych osobowych.

Czy istnieje obowiązek podania danych osobowych?

Zawarcie umowy sprzedaży z Administratorem jest w pełni dobrowolne, ale administrator jako przedsiębiorca jest zobowiązany do realizacji umowy lub prowadzenia dokumentacji w sposób określony przepisami prawa, w tym z wykorzystaniem Państwa danych osobowych. Podanie przez Państwa danych osobowych może być obowiązkiem umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Również ze względów rachunkowych czy podatkowych Administrator posiada obowiązek prawny przetwarzania Państwa danych, co oznacza, że w tym przypadku podanie danych jest wymogiem ustawowym.

Portale społecznościowe

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników odwiedzających profile Administratora prowadzone w mediach społecznościowych (Linkedin). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania Użytkowników o aktywności Administratora, a także w celu komunikacji z użytkownikami za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w mediach społecznościowych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym celu jest jego uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).